مراحل ساخت ویلا فارسی Making of مراحل ساخت “ویلا”

مراحل ساخت “ویلا”

معین علیزاده . نوشته شده در آموزشی, مراحل ساخت 5114 نظرات ۴

در این مقاله لئوناردو به توصیف مراحل ساخت اثر زیبایش که برای شرکت در مسابقه رندرینگ سی جی ریکورد خلق کرده بود میپردازد

درباره نویسنده

لئوناردو سیلوا هنرمند سه بعدی آزادکاریست که در زمینه معماری فعالیت میکند , او مشغول به طراحی پروژه های معماری در استدیو خود واقع در شهر بارگا پرتغال است

سلام به همه , قبل از هر توضیحی تشکر میکنم از وبسایت ۳Dtotal به خاطر فرصتی که برای انتشار این مقاله در بخش آموزشی وبسایت به من داد , و قدردانی ویژه ای از آقای علیزاده که آن را به زیان شیرین فارسی ترجمه کرد !

من در این مقاله به مراحل ساخت این تصویر که برای شرکت در اولین مسابقه رندرینگ CGRecord خلق کرده بودم میپردازم . در این مسابقه افراد دعوت شدند تا به طراحی و رندر دوباره پروژه از قبل ساخته شده توسط سائوتا و آنتونی آسوشیاتز بپردازند . تنها کاری که باید انجام میشد این بود که مدل خانه بدون ویرایش بماند و فقط فضای کلی را به وجود آورده و رندر بگیریم .

کانسپت و رفرنس ها ( مفهوم و مراجع)

الهامات این اثر برای من زمانی به وجود آمد که سعی کردم این خانه و نمایی از اطراف آن را تصور کنم . من میخواستم که محیطی ساده , با فضایی آرام و طبیعی که مهتر از همه دارای چشم اندازی کاملاً واقع گرایانه باشد ایجاد کنم .

در اولین قدم من شروع به جمع آوری رفرنس هایی در باره سازه ها , چشم اندازها , متریال ها , حالات و نور کردم .

نمای روز (رندر نهایی ویلا)

نمای روز (رندر نهایی ویلا)

 

تنظیمات اولیه

بعد از جمع آوری رفرنس ها کارم رو با تنظیمات Unit Setup و Gamma شروع کردم . من همیشه با گامای ۲٫۲ و حالت Linear کار میکنم

تنظیمات Gamma و Unit Setup نرم افزار 3Ds max

تنظیمات Gamma و Unit Setup نرم افزار ۳Ds max

مدلسازی

مدل اصلی خانه توسط CGRecord در اختیار ما قرار گرفته بود , من کارم رو با انجام برخی اصلاحات روی شکل کلی با چمفر کردن لبه ها و رفع برخی اشکالات مدل سازی شروع کردم , تا بعد از اون بتونم تمام تمرکزم رو روی محیط و فضای کار بذارم .

بعد از تکمیل تنظیمات نمای خارجی من شروع به افزودن مدلها برای پر کردن فضای اتاق ها , آشپزخانه و حال به داخل خانه کردم , مدل هایی مثل مبلمان , صندلی میز , چراغ و پرده .

نمای خارجی اصلاح شده به همراه مبلمان و مدهای اضافه شده

نمای خارجی اصلاح شده به همراه مبلمان و مدل های اضافه شده

محیط و پوشش گیاهی

مدل زمین رو با یک Plane ساده ساختم . اول اون رو به Editable Poly تبدیل کردم و با اضافه کردن مدیفایر Noise و استفاده از Push/Pull و ویرایش پستی بلندی ها اون رو کامل کردم .

برای پخش گیاهان از پلاگین قدرتمند Forest Pack Pro و به کار بردن مدل های گیاهی R&D و Evermotion کمک گرفتم . کارم رو با پخش کردن چمن ها روی زمین شروع کردم و بعد از اون با افزودن گلها و برگها , بوته ها و در نهایت درختان آن را کامل کردم

نمایی از پوشش گیاهی در نرم افزار 3Ds max با کمک پلاگین Forest Pack Pro

نمایی از پوشش گیاهی در نرم افزار ۳Ds max با کمک پلاگین Forest Pack Pro

نمایی از پوشش گیاهی در نرم افزار 3Ds max با کمک پلاگین Forest Pack Pro

نمایی از پوشش گیاهی در نرم افزار ۳Ds max با کمک پلاگین Forest Pack Pro

تنظیمات دوربین

موقعیت دوربین رو در هنگام کار تنظیم کردم , من فکر میکنم مهمترین اصل برای رسیدن به یک رندر واقع گرایانه این است که سعی کنید از بهترین زاویه ساختمان و محیط رو نشون بدید .

تنظیمات دوربین Vray در رندر روز و شب

تنظیمات دوربین Vray در رندر روز و شب

نورپردازی

به نظر من نورپردازی مهمترین عناصر در ساخت کارهای سه بعدی به حساب میاد که میتونه بیشترین تاثیر رو در حالت و اتمسفر اثر داشته باشه .

در این پروژه من از یک HDRI Map در Vray Dome Light استفاده کردم . برای این کار از HDRI های ۱۲۲۴ آسمان روز و ۲۰۲۸ آسمان غروب Peter Guthries کمک گرفتم . بعد از اون برای داشتن سایه های بهتر و فضای گرمتر روز یک Vray Sun اضافه کردم . برای صحنه شب هم چند نور Vray برای انتشار نور گرم از داخل ساختمان اضافه کردم .

تنظیمات به کار رفته برای HDRI در نمای شب و روز

تنظیمات به کار رفته برای HDRI در نمای شب و روز

 

Clay رندر گرفته شده با HDRI ها در نمای روز و شب

Clay رندر گرفته شده با HDRI ها در نمای روز و شب

بافت دهی و متریال

در این مرحله من نیاز به جمع آوری و ساخت متریال های واقعی برای طبیعی تر شدن رندرم داشتم , اکثر متریال های این پروژه رو خودم ساختم . برای این کار متریال های وبسایت های Arroway و CGTexture رو دانلود میکردم و در فتوشاپ تنظیمات کنتراست و رنگ اون رو انجام میدادم و با اضافه کردن کثیفی ها به آن جلوه طبیعی تری دادم .

تنظیمات مربوط به متریال آب در موتور رندر Vray به کار رفته در این پروژه

تنظیمات مربوط به متریال آب در موتور رندر Vray به کار رفته در این پروژه

تنظیمات مربوط به Vray Dirt برای افزودن کثیفی به متریال ها

تنظیمات مربوط به Vray Dirt برای افزودن کثیفی به متریال ها

تنظیمات مربوط به متریال شیشه در Vray

تنظیمات مربوط به متریال شیشه در Vray

تنظیمات رندر

من این صحنه رو با Vray با فعال بودن دو موتور فرعی Irradiance Map و Light Cache رندر گرفتم . چند گزینه از Render Element ها رو نیز برای استفاده در مراحل بعدی فعال کردم تا با رندر نهایی رندر شوند .

تمامی تنظیمات نهایی رندر استفاده شده در این پروژه

تمامی تنظیمات نهایی رندر استفاده شده در این پروژه

رندر نهایی (خام - بدون پست پروداکشن)

رندر نهایی (خام – بدون پست پروداکشن)

 پست پروداکشن (پس از تولید)

در مرحله پست پروداکشن هدف من تغییرات کمی در رندر خام با تنظیماتی که در پایین شرح دادم بود تا با این کار جو و اتمسفر کار رو طبیعی تر و پخته تر کنم

مراحل به ترتیب عبارت بودند از :

۱٫ Raw render
۲٫ Curves
۳٫ Brightness/contrast
۴٫ Levels
۵٫ Hue/saturation
۶٫ Color balance
۷٫ V-Ray Reflection
۸٫ V-Ray Refraction
۹٫ V-Ray extra texture
۱۰٫ Light and shadow
۱۱٫ V-Ray Zdepth
۱۲٫ Sharpen

ترتیب مراحل پست پروداکشن در فتوشاپ

ترتیب مراحل پست پروداکشن در فتوشاپ

تصویر نهایی

این هم از تصویر نهایی , امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید . به امید موفقیت روز افزون هنرمندان ایرانی

تصویر نهایی ( بعد از پست پروداکشن ) صحنه روز و شب

تصویر نهایی ( بعد از پست پروداکشن ) صحنه روز و شب

معین علیزاده

معین علیزاده , بنیانگذار PersianTutors و علاقه مند به انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

نظرات (4)

  • animatortuts

    |

    مثل همیشه عالی بود معین جان

    پاسخ

  • jahan

    |

    salam karet khobe amma iradate kheili zeyadi dare az jomle materayalet ke takid mikonam ke aslan az rang to nama estefade nashe va….. dost dashtin mitonin ba sitam dar ertebat bashin ta moshkelatetono begam mofagh bashid

    پاسخ

    • معین علیزاده

      |

      با سلام , این پروژه توسط آقای لئوناردو سیلوا انجام شده , که در انتهای این مقاله راه های ارتباط با ایشون رو قرار دادم . ولی در مورد صحبتتون (کجا از رنگ توی نما استفاده شده ؟) منظورتون رو متوجه نشدم !

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید